Blog

4 + 1 tip pro kvalitní
e-mailing

Využíváte ve firmě e-mailing? Máte jej pořádně nastavený, nebo jen čas od času pošlete na všechny vaše zákazníky, klienty či obchodní partnery nějaký ten e-mail? Pozor na to.
E-mailing
je skvělý marketingový nástroj, který vám, při správném využívání, může (a bude) generovat zajímavé výsledky. Zatímco spolehlivost jiných online marketingových nástrojů utrpěla kvůli „cookies apokalypse“, na e-mailing je stále spolehnutí. Pokud jej samozřejmě umíte správně používat. Jaké jsou tedy naše základní tipy pro kvalitní e-mailing? 

1. Mějte cíl

Tak třeba: rozšíření e-mailové databáze 

Nežeňte se za absolutním číslem.
60 000 příjemců sice zní skvěle, ale vy se soustřeďte především na aktivitu. Pasivní příjemci a čtenáři jsou vám k ničemu. Při honbě za čísly navíc nezapomínejte, že databáze se každý rok přirozeně zmenšuje o cca 22 %.
 

Nebo: open rate e-mailů 

Open rate neboli poměr lidí, kteří vaše e-maily otevřou, je základním měřítkem úspěchu e-mail marketingu. Díky tomuto číslu totiž hned víte, jestli byla vaše kampaň úspěšná. Konkrétní open rate záleží na oboru, na příjemcích (B2B vs. B2C) a také na samotném typu e-mailu. Obecně se dá tvrdit, že pokud je váš open rate pod 10 %, děláte něco špatně.   

A taky: prokliky, zapojení, konverze 

Zaregistrovat zprávu a reagovat na ni jsou dvě rozdílné věci. Za nás jsou počty prokliků a konverzí mnohem důležitější než počet samotných příjemců. Vyhodnocování právě těchto čísel byste měli mít mezi hlavními marketingovými KPI´s.  

Tip 4 + 1

Před finálním rozesláním do detailu vyladěného e-mailu pošlete testovací e-maily sami sobě a pečlivě si je projeďte na různých zařízeních – telefonu, tabletu, PC, notebooku. Asi nemusíme připomínat, že responzivní design je v dnešní době nutností. 

2. Automatizujte

Jaké jsou nejčastější a nejúspěšnější automatizace?  

  • Poděkování za přihlášení k odběru 
  • Sleva na první nákup 
  • Přání k svátku/narozeninám 
  • Připomenutí opuštěného košíku 
  • Odměna X dní po nákupu 
  • Výročí od 1. nákupu 

3. Segmentujte

Jeden obecný e-mail na všechny kontakty nemusí být vždy špatně. Raději však doporučujeme, rozesílejte různé e-maily na různé skupiny, tzv. segmenty. Tedy alespoň pokud chcete být lepší než konkurence a chcete zaujmout vaše odběratele. Personalizujte, konkretizujte, připravte pro příjemce zajímavý obsah a buďte tak svým čtenářům zase o něco blíž. 

4. Testujte

Všechny rady jsou super, ale to nejlepší řešení je potřeba si vyzkoušet na vlastní kůži, respektive na vlastní odběratele. Testujte délku textů, počet témat, oslovení i předměty. Zkuste třeba v předmětu oslovit adresáty jménem (Pomocí personalizace. Pokud používáte Mailchimp, dejte si pozor na 5. pád a skloňování.) nebo do něj přidejte číslo, otázku či emotikony. Věděli jste, že až 70 % lidí vloží e-mail do složky spam na základě přečtení předmětu? Předměty tak pište srozumitelně a zkuste se odlišit od konkurence.  

"Nežeňte se za absolutním číslem. 60 000 příjemců sice zní skvěle, ale vy se soustřeďte především na aktivitu. Pasivní příjemci a čtenáři jsou vám k ničemu."

Terka – PPC & On-line Marketing Specialist

"Věděli jste, že až 70 % lidí vloží e-mail do složky spam na základě přečtení předmětu? Předměty tak pište srozumitelně a zkuste se odlišit od konkurence. "

Terka – PPC & On-line Marketing Specialist

Chcete udělat audit?
U nás to máte ZDARMA. Tak se nám ozvěte.

Pozveme vás na kafe, víno nebo hašlerky, vyslechneme vaše potřeby a navrhneme možnosti řešení.