Blog

9+1 tip
pro Vaši Black Friday kampaň

Black Friday a Cyber Monday znamenají pro obchodníky v USA každoroční vrchol tržeb. Tato událost už je stálicí i na českém trhu a naše tipy pomohou vaší firmě vyzbrojit se do boje o zákazníky. Načerpejte inspiraci ze zkušeností amerických marketérů a vyšperkujte svou marketingovou kampaň pro nadcházející Black Friday.

Vytvořte časový tlak

Známe to všichni – po otevření webu oblíbeného obchodníka v náhledu problikává odpočet času do konce akce. Ačkoliv časovač ukazuje ještě dva dny, rychle vybíráme produkty a platíme. Časový tlak v kombinaci s červenými slevovými nálepkami prostě fungují a obchodníci si to moc dobře uvědomují. Přidejte odpočet na vaše webové stránky nebo do rozesílaného newsletteru a sledujte nárůst konverzí.

Exkluzivní slevy pro odběratele

K úspěšné e-mailové kampani potřebujete široký seznam odběratelů, začněte ho budovat s předstihem. Umístěte na vaše stránky pár týdnů před Black Friday akční pop-up, který bude zákazníky motivovat k odběru newsletteru. Vyvolejte v nich pocit, že přihlášením k odběru vstupují do exkluzivního klubu („Přihlášením k našemu newsletteru získáte přístup ke speciálním nabídkám dříve než ostatní“) nebo poskytněte slevu na nákup.

Představte nový produkt

Pokud máte v plánu představit nový produkt, případně jste nový produkt vydali nedávno, zkuste Black Friday využít k jeho propagaci. Na omezenou dobu poskytněte slevu na tento produkt nebo dopravu zdarma. Zákazníci milují novinky a novinky se slevou pravděpodobněji zachytí jejich pozornost.

    Chytlavý předmět newsletteru

    Black Friday je boj o pozornost potenciálního zákazníka. Většina schránek bude okolo tohoto data bude zaplavena e-maily s předměty jako „BLACK FRIDAY – poslední šance získat 69% slevu!“ Zapomeňte na čísla, která v e-mailech po zbytek roku fungují jako lákadlo. Věnujte čas vymyšlení originálního předmětu, který zaujme pozornost, ale neprozradí celý obsah. Získáte tak větší šanci, že si jej odběratel přečte. Nebojte se šokovat adresáta e-mailem typu „Letos se Black Friday nekoná“, aby se v samotném newsletteru dozvěděl, že plánujete slevy na dřívější datum než ostatní. Mezi otevřením e-mailu s tajemným předmětem a návštěvou vašich stránek už bude stát pouze jedno kliknutí.

    Překvapte zákazníky

    Při přípravě Black Friday kampaně pracujte s prvkem překvapení – lidé jsou zvídaví a milují tajemství. Rozdělení slev do vln, adventní kalendáře nebo kola štěstí, kdy návštěvník za určitý časový interval získá šanci na získání slevy, zaručí opětovné návštěvy vašich stránek. Dalším příkladem jsou slevové kódy s náhodnou slevou, jejíž hodnota se ukáže až při platbě. Nenásilně tak motivujete zákazníky k prohlédnutí e-shopu a přidání produktů do košíku, kde zjistí skutečnou slevu.

      Správné načasování

      Stovky obchodníků se budou snažit vytěžit z Black Friday maximum a zákazníci budou zaplaveni počtem slevových nabídek. Zkuste experimentovat s načasováním vaší akce a spusťte svou kampaň den před oficiálním datem Black Friday. Nejdychtivější zákazníci si raději vyberou vaši firmu, než aby čekali na slevy u konkurence. Tito zákazníci mají stále dost peněz, protože hlavní vlna slev ještě nezačala a oni neměli šanci utrácet.

      Získejte zákazníky z minulosti

      Často se stává, že zákazník přidá váš produkt do košíku, ale k dokončení konverze nikdy nedojde. Důvody mohou být různé, od složitého procesu platby, poplatku za dopravu až po vysokou cenu. Vytvořte e-mailovou kampaň ve které jim tyto „zapomenuté“ produkty nabídnete se slevou v rámci Black Friday.

      Cross-selling a upselling

      Vytvořte balíčky z produktů, které spolu souvisejí (cross-selling) a celou tuto sadu poskytněte se slevou. Nezáleží na tom, jestli se jedná o stolní hru se všemi rozšířeními nebo vysavač s dokovací stanicí a náhradními sáčky. Spojení produktů, které k sobě patří, s výhodnou cenou zaujme lépe než samostatný produkt.

      Na základě zákazníkovy první volby nabídněte o něco lepší a dražší produkt. Tato marketingová metoda se nazývá upselling a pokud se budeme držet příkladu stolních her, může se například jednat o nabídku sběratelské edice místo klasické.

      Ultimátní tip

      Opravdu zlevňujte. Pokud chcete nalákat a udržet zákazníky, zvýšení cen a následné slevy na oko nejsou správná cesta. Krátkodobě možná zvýší vaše obraty, ale dlouhodobě mohou zákazníky odradit. V dnešní době různých internetových srovnávačů je zjištění reálné ceny produktu záležitostí několika kliknutí.

      Trocha historie

      Datum poslední listopadový pátek není zvolené náhodně, následuje totiž pod Dni díkůvzdání. Po tomto svátku obchodnícii v USA opakovaně zaznamenávali zvýšenou návštěvnost obchodů. Aby vytěžili z tohoto jevu maximum, vytáhli do boje o zákazníkovu pozornost v plné zbroji, zareagovali masivními výprodeji. Tento „svátek“ se pak rychle rozšířil za hranice Spojených států, Českou republiku nevyjímaje

      Cheat Sheet

      Jak dostat nabídku k zákazníkům?

      ✅ Přidejte ji do svého pravidelného newsletteru
      ✅ Rozešlete ho na mailovou databázi
      ✅ Přidejte ji do odkazu ve svém e-mailovém podpisu
      ✅ Propagujte ji na sociálních sítích
      ✅ Zveřejněte video na YouTube
      ✅ Přidejte pop-up na svůj web
      ✅ Vytvořte reklamy ve vyhledávání a zobrazení

      Nevíte si rady s kampaněmi?
      Obraťte se na nás.

      Pozveme vás na kafe, víno nebo hašlerky, vyslechneme vaše potřeby a navrhneme možnosti řešení.